FLASHCARD MATCHING GAME UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MEMBACA DAN MENULIS ANAK
Abstract
This community service (PkM) was carried out with the aim of improving children's reading and writing skills in Rawakalong Village, Gunung Sindur District. The service team went into the field to provide training to children using the “flashing matching game” technique so that children were interested in engaging in learning activities. This game-based approach not only strengthens reading and writing skills in English but also improves memory skills. A major factor in the success of this PkM is the support of the local community in providing a conducive learning environment. Through this training, children can be better prepared for the challenges they face in the VUCA 4.0 era.
References
Alfarisy, F. (2021). Kebijakan Pembelajaran Bahasa Inggris di Indonesia dalam Perspektif Pembentukan Warga Dunia dengan Kompetensi Antarbudaya. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 6 (3): 303 – 313.
Anas. (2022). Sumber Daya Manusia Indonesia di Era Globalisasi. Promis, 3(2): 110-130.
Budhiman, I. O., Simatupang, E. I., Hermawan, I. N., & Agustin, T. N. (2024). Meningkatkan Kemampuan Berbahasa Inggris Anak Sekolah Dasar Melalui Kegiatan Belajar Yang Menyenangkan Di Taman Baca Parakan. 3 No. 2 (2024): Prosiding Dedikasi Maret. 303-308.
Lubis, J. P., Fitri, N. Z. N., & Ridwan, S. C. (2024). Pentingnya Menguasai Bahasa Inggris dan Faktor yang Mempengaruhi Kemampuan Berbahasa Inggris. Karimah Tauhid, 3(3): 3599-3605.
Widiyarto, S., & Sulastri, S. (2015). Peranan Kemampuan Komunikasi Bahasa Inggris Guna Peningkatan Daya Saing SDM Menghadapi MEA (Masyarakat Ekonomi ASEAN). Journal of Applied Business and Economics, 2(2). 193-201.
Yamin, M. (2017). Metode Pembelajaran Bahasa Inggris di Tingkat Dasar. Jurnal Pesona Dasar, 1(5), 82–97.
Yuhertiana, I., Hernawati, E., Rahmawati, A., Izaak, W. C., & Sucahyati, D. (2023). Kinerja kreatif di era VUCA: Kunci sukses melewati masa krisis. PT. Literasi Nusantara Abadi. ISBN 978-623-114-366-2.